Numer projektu: 2020-1-RO01-KA229-080070_2.

Światowe Dni Erasmusa
Czym jest Erasmus? Jakie przynosi korzyści uczestnikom? Jeśli ktoś jeszcze nie zna odpowiedzi na te pytania, może dowiedzieć się tego podczas Światowych Dni Erasmusa, które trwają od 15 do 17 października. Ta międzynarodowa akcja ma na celu upowszechnianie efektów programów…

Podsumowanie projektu Erasmus+ „Silent Scream”
Międzynarodowy projekt Erasmus+ Silent scream dobiega końca. Ostatni tygodniowy meeting grup z Grecji, Litwy, Portugalii, Rumunii i Turcji odbył się w ZSiPO w Skale w maju bieżącego roku. W ciągu 3 lat jego trwania podejmowano wiele różnorodnych działań, które miały…

Mobilność VI- Polska
Drugi tydzień maja upłynął w ZSiPO w Skale bardzo intensywnie. Nasza Szkoła – w ramach międzynarodowego projektu Erasmus+ Silent Scream gościła młodzież z Grecji, Litwy, Portugalii, Rumunii i Turcji. Celem nadrzędnym tego trwającego ponad dwa lata zadania było wypracowanie metod…

Mobilność V- Portugalia
Kolejne spotkanie młodzieży realizującej międzynarodowy projekt Erasmus+ Silent scream odbyło się w dniach 6-12 listopada. Tym razem głównym tematem realizowanym podczas warsztatów w portugalskiej szkole był problem przemocy w cyberprzestrzeni. Zadania realizowane indywidualnie i w grupach miały zobrazować, jak należy…

Mobilność IV- Litwa
„Sileni Scream” – to tytuł kolejnego projektu realizowanego w naszej Szkole w ramach międzynarodowego programu Erasmus+. W dniach od 8 do 14 maja 2022 roku grupa uczniów z Liceum i Technikum wraz z opiekunami: p. Joanną Jarzmik i p. Agnieszką…
Termin realizacji projektu:
09.2020 – 08.2022
Kraje partnerskie:
Rumunia, Turcja, Grecja, Litwa, Portugalia
Cele projektu ’Silent scream’(Niemy Krzyk)
1) Ograniczenie znęcania się nad uczniami przez uczniów oraz cybernękania w szkołach dzięki szkoleniom przeprowadzanym przez nauczycieli, działania uczniów i rodziców oraz wymiany między uczniami;
2) Dzielenie się dobrymi praktykami na poziomie europejskim oraz odkrywanie systemów edukacyjnych w innych krajach europejskich i w szkołach partnerskich;
3) Podkreślanie znaczenia praw dzieci i młodzieży , zagrożeń oraz ryzyka dyskryminacji i nękania poprzez wszystkie działania projektowe planowane do wykonania w szkołach, wymienione w harmonogramie –Chcemy zaoferować równe/przyjazne środowisko edukacyjne otwarte na wszystkich uczniów, w tym społecznie z marginalizowanych i tych, którzy mają mniejsze możliwości;
4) Wzmocnienie dialogu między kulturowego pomiędzy różnymi grupami, migrantami i biednymi rodzinami oraz w celu promowania pokoju, równości, tolerancji i wzajemnego zrozumienia poprzez działania projektowe w oparciu o muzykę i sztukę oraz międzynarodowe języki komunikacji;
5) Poprawa umiejętności teleinformatycznych i cyfrowych uczniów i nauczycieli; poprzez seminaria, działania i szkolenia LTT, a takż edziałania projektowe w szkole chcemy, aby nasi nauczyciele uczyli się nowych języków i metod nauczania szczególnie innowacyjnych opartych o rozwiązania tele-informatycznew celu poprawy umiejętności zawodowych;
6) Wzrost poziomu znajomości języków obcych;
7)Wzbogacenie świadomości międzykulturowej i budowanie wymiaru międzynarodowego w 6 szkołach partnerskich;
8) Poprawa relacji pomiędzy szkołą macierzystą a społecznością lokalną/ regionalną w dziedzinie edukacji;
9) Stworzenie lokalnej/krajowej strategii długoterminowej przez zaangażowanie wszystkich szkół i społeczności, partnerów biznesowych, organizacji pozarządowych, psychologów, radnych, przedstawicieli prawnych;
10) Zaangażowanie uczniów w strategię wymierzoną przeciw nękaniu oraz przeciwdziałanie nękaniu w sytuacjach, gdy są jej świadkiem.
W projekcie biorą udział szkoły z sześciu krajów współpracujące ze sobą przez okres 2 lat.
Na każdą mobilność wyjedzie 4 uczniów (minimum) i 2 nauczycieli po wyborze zorganizowanym przez partnerów szkół.
Dowody aktywności zapisywane są na bieżąco na platformie ETwinning, artykuły będą publikowane w prasie lokalnej w celu promowania szkoły i zwiększenia liczby uczniów oraz ich motywacji. Spotkania odbywają się regularnie na Skype, na Zoomie i platformie Meet. Opcjonalne kursy i zajęcia tematyczne, produkty końcowe zostaną przetłumaczone na język angielski, produkty końcowe projektu zostaną rozprowadzone w innych szkołach (na przykład, dobre praktyki), organizowane będą uroczystości prezentacje w celu promowania projektu w społeczności lokalnej.
Do pracy nad projektem zapraszamy uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników socjalnych, organizacje pozarządowe oraz psychologów.
Naszym celem jest stworzenie nowej mentalności wśród młodzieży szkolnej, ograniczenie przemocy, dyskryminacji, stworzenie idealnego środowiska. Nasi uczniowie zaangażowani w projekt będą ambasadorami sprzeciwu wobec przemocy i nękaniu wśród kolegów oraz w innych szkołach w okolicy.
Rezultaty:
1) ograniczenie nękania w szkołach partnerskich;
2) poprawa umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli w szkołach partnerskich;
3) wzrost motywacji do nauki języka angielskiego;
4) większa adaptacja nauczycieli w europejskiej społeczności edukacyjnej po dołączeniu do LTT.
Spodziewane wyniki, produkty końcowe:
5 wyników końcowych, w formie papierowej i e-booków:
– „Skuteczne sposoby identyfikowania i zapobiegania nękaniu w szkołach” – „Effective ways to identify and prevent bullying in schools”. Broszura zawierająca metody i rozwiązania do zastosowania w sali lekcyjnej oraz przez rodziców (zarówno dla nękanych i nękających uczniów) – format elektroniczny i wersja papierowa – Rumunia i Polska odpowiedzialne bezpośrednio,
– „Praktyczny przewodnik po działaniach nieformalnych w celu promowania równości, współpracy i włączenia społecznego w szkole” „Practical guide of informal activities to promote equality,cooperation and social inclusion at school-„
– „Cybernękanie –jak poradzić sobie w niewidzialnym wrogiem” – „Cyberbulliyng- how to face an invisible enemy”
– „Flashmob dance street”
– „Kalendarz”.
Przy pracy nad projektem wykorzystujemy istniejące dane, prowadzimy dalsze badania, obserwujemy i analizujemy w celu stworzenia lepszych i skuteczniejszych (możliwych do wykorzystania) metod dla uczniów, pozwalających na identyfikację, działanie i zwalczanie nękania, we wszystkich jego przejawach, również słownych, zgodnie z nowymi prawami i wartościami unijnymi.

SILENT SCREAM – STOP BULLYING
Project number: 2020-1-RO01-KA229-080070_2
The objectives of the project ’Silent scream’ related to chosen priorities:
- To reduce peer bullying and cyber bullying at the schools by teacher trainings, students’ and parents’ activities and students exchanges
- To share European good practices and to discover other European countries and the educational systems of partners’ schools.
- To highlight the importance of children rights, the dangers and risks of discrimination and bullying through all the project activities to be carried out at schools mentioned on the timetable- We want to offer an equal/friendly educational environment open to all kinds of students including the ones socially marginalised and the ones with fewer opportunities
- To strengthen intercultural dialogue between different groups, migrants and refugees, poor families, and to promote peace, equality, tolerance and mutual understanding through the project activities based on music and art, international languages of communication
- To improve ICT skills of students’ and teachers’ digital through both the seminars and activities and LTTs and project activities at school We want our teachers to learn new languages, and teaching methods especially innovative ICT-based ones to enhance their professions
- To increase the level in foreign languages
- To enrich intercultural awareness and develop an international dimension to 6 partner schools
- To improve the relationship parent school – local \regional community in education
- To create a local\national long term strategy , by involving all schools and community , economic partners, NGOs, psychologists, counsellors, legal representatives
- Involve students in anti-bullying strategy and to act against it when they witness it. Schools from six countries will take part in this project: 4 students and 2 teachers for each mobility, after a selection organized by schools partners; proofs of activities will be uploaded on the ETwinning platform, articles will be published in local press in order to promote the school and to increase the number of students and their motivation, meetings will take place on Skype to analyse and feedback, the project will be included in Management policy of the schools – Optional courses, classes related to the topic , final products will be translated in English ,final products of the project will be distributed in other schools (-example of good practices), festivities and presentations will take place to promote the project in local community.
The impact of the project will be huge: students, teachers, parents, social workers, NGOs, psychologists. We aim to create a new mentality among children, to reduce violence, discrimination, to create a perfect environment. Our students involved in project will be ambassadors of nonviolence and anty bullying among their colleagues and in the other neighbour schools. The results: Reduced bullying in partner schools. Improved digital skills of the students and the teachers in the partner schools, an increase in the motivation to learn English; Higher adaptation of the teachers in European educational community after joining LTTsTeachers and parents will learn their roles and responsibilities to deal with it.
Results expected: 5 final outputs,-on paper and e-books „Effective methods to fight against bullying”- brochure for teachers, parents and students, „Practical guide of informal activities to promote equality, cooperation and social inclusion at school-” , „Cyberbullying- how to face an invisible enemy””, „Flashmob dance street”, „Calendar”. We will use existing data, do further research, observe, study, in order to create better and effective (usable) ways for students to identify, to act and to eradicate bullying, in all its forms-verbal, according to the new laws and UE values.
Final product 1: a brochure with methods and solutions to be applied in the classroom and by parents (for both bullied and bullying pupils)- „Effective ways to identify and prevent bullying in schools”- e-format and paper version – Romania and Poland direct responsible.
